עמוד הבית » מאמרים וכתבות » האם אתם הולכים לשלם יותר על חשבון הסלולר שלכם?
כולנו זוכרים מה היה מצבו של עולם הסלולר בישראל בעשור הראשון של שנות ה – 2000. מפעילות הסלולר החזיקו את השוק ביד רמה, והחשבון החודשי הממוצע של משק בית עם 4 נפשות היה 400 ₪, במקרה הטוב. חבילת הסלולרי הייתה יקרה, ולא הגבילה אותנו רק מבחינת היקף הגלישה, אלא גם מבחינת היקף שיחות והודעת טקסט. מי שזוכר את התקופה ההיא, זוכר שכל חריגה קטנה מהיקף החבילה גררה תשלומים גבוהים במיוחד, והחשבונות החודשיים היו מפתיעים אותנו בכל פעם מחדש. המחירים היו גבוהים, השירות לא היה מספיק טוב, ולצרכן הישראלי שהפך אט אט לצרכן חכם יותר, נמאס. הציבור הישראלי הבין שמשהו כאן לא עובד – משהו צריך להשתנות.
בשנים 2010-2012 שוק הסלולר הישראלי שינה את פניו מקצה לקצה. בשנת 2010 משרד התקשורת חוקק רפורמה שכללה רגולציות וחוקים הנוגעים לשוק הסלולר, במטרה לפתוח אותו לתחרות ולהוזיל את המחירים. משרד התקשורת נקט במספר צעדים שגרמו לתפנית בעולם הסלולר, חלקם אפילו כבר לפני 2010 :
בשנת 2012, מפעילות סלולר חדשות נכנסו לשוק והביאו לירידת מחירים רחבה במחירים של חבילות הסלולר. הראשונות להיכנס לשוק היו רמי לוי, גולן טלקום והוט מובייל, שהציעו חבילות של שימוש ללא הגבלה בשיחות, הודעות SMS וגלישה באינטרנט, במחירים שהיו חצי ואף שליש מחבילת הסלולר הממוצעת. היום, שוק הסלולר פתוח ותחרותי, מחירי הסלולר נמוכים משמעותית והמעבר בין החברות קל יותר מאי פעם.
לאחר שנים שבהן הספקנו להתרגל למחירים נמוכים שנבעו מהתחרות הגבוהה בשוק הסלולר, מתברר כי למעשה לתחרות יש גם השפעות שליליות. עקב התחרות הרבה והורדת המחירים הדרסטית, חברות הסלולר מבינות שהמחירים הנמוכים יכולים להביא למפלתו של שוק הסלולר, והיום, מחירי הסלולר למעשה במגמת עלייה. מבדיקה שערכנו, במספר חברות מחירי החבילות עלו, בעוד בחלק מהחברות פשוט הפסיקו להציע את המבצעים האטרקטיביים שהוצעו בעבר. החברות שכבר הצהירו על עליית המחירים הן סלקום, 012 מובייל מבית פרטנר והוט מובייל. שינוי ניכר במחיר אפשר לראות בחבילה של גולן טלקום שהציעה בעבר חבילה הכוללת גלישה ללא הגבלה ב – 29.90 ₪, כאשר היום המחיר עומד על כ – 37 ₪ והגבלת גלישה של 60 ג'יגה בחודש. במקרים רבים, ההתייקרות מתבטאת באמצעות העלאת נפח הגלישה המינימלי בחבילות רבות לנפח גלישה שעומד על 50-100 ג'יגה – והדבקת תג מחיר גבוה יותר. בפועל, חברות הסלולר לא משלמות כל כך הרבה על הגדלת נפח הגלישה שלנו. מהצד שלנו, אין לנו צורך בנפח גלישה גדול כל כך. הצרכן הישראלי הממוצע לא זקוק ליותר מ – 20 ג'יגה בחודש, במדינה שבה בכל בית יש WI-FI וכמעט בכל בית קפה יש אינטרנט אלחוטי חופשי. אז בין אם חברות הסלולר עושות זאת בגלוי או בדרכים מתוחכמות, בהחלט אפשר לזהות גל התייקרות.
לעשות סקר שוק מקיף, לשים לב לחשבון הסלולר שלכם ולעבור לחברה מתחרה אם תמצאו עסקה משתלמת יותר. אתר זורו הקים עבורכם עמוד שכל כולו מתרכז רק בחבילות סלולר הכי זולות.